fbpx
Notícies

La Bàscula celebra el 25-N amb diverses activitats amb joves

El 25N és el Dia internacional per a l’eliminació de les violències masclistes, en qualsevol de les seves formes: psicològica, física, sexual, econòmica, entre d’altres.

L’Espai Jove la Bàscula organitza diferents activitats en relació al 25N, que comencen amb la convocatòria a l’exposició col·lectiva 25N: Art contra les violències masclistes. L’exposició es pot visitar a l’Espai Jove La Bàscula fins el dia 5 de gener de 2021.

La majoria de les obres exposades són el resultat de diferents processos artístics que van tenir lloc a l’INS Domènech i Montaner.

L’alumnnat dels cursos de primer, segon, tercer i quart d’ESO, han reflexionat sobre les violències masclistes i han elaborat diferents obres amb tècniques i materials diversos.

A més a més acull obres d’altres joves participants, com Samir Aoulad, que participa amb un collage on es representen diferents dones amb cossos no normatius. Dues joves han participat amb les seves peces audiovisuals: Agostina Campisi amb ‘Love scene’ i Izaskun Ortega amb ‘La Mari’.

Aquesta exposició inclou també entrevistes a algunes de les participants on ens expliquen el sentit de la seva obra, així com també la reflexió prèvia al procés artístic.


A més de l’exposició col·lectiva, des de l’Espai Jove s’han realitzat dos vídeos de sensibilització. El primer, a principis de mes, es basa en l’explicació sobre els motius per triar aquest dia: el 25 de novembre.

El segon vídeo porta com a títol ‘25N: Què passa amb la publicitat’? Durant tota la peça, es recopilen i comparen anuncis publicitaris antics i actuals, per tal de reflexionar sobre algunes qüestions, com ara: Els mitjans de comunicació i la publicitat transmeten rols tradicionals i patriarcals? Ha canviat la manera com es representa les dones en la publicitat al llarg del temps? La publicitat difon estereotips sexistes? Hi ha anuncis que directament degraden i humilien el cos femení? Com es relaciona tot això amb les violències masclistes?

La reflexió amb joves sobre el que transmeten els anuncis té lloc en un taller dinamitzat conjuntament amb el Servei Aquí t’escoltem, amb dos grups de tercer d’ESO de l’INS Domènech i Montaner. Durant la sessió, els grups de joves analitzen els missatges que transmeten aquests anuncis. Es reflexiona sobre publicitat com a generadora i transmissora de rols, estereotips, concepcions i prejudicis sexistes que contribueixen a mantenir els tòpics relatius als papers dels homes i les dones en la societat.

Ja podeu veure el vídeo resum d’algunes de les reflexions més interessants dels joves:

Configuración de Cookies


Tanca Mas información